Paguruan Silek
Nama : Pinta Nirwana
Pekerjaan : Mahasiswa Universitas Andalas Jurusan Sastra Daerah Minangkabau
Provinsi Sumatera Barat lebih khusnyo luhak Minangkabau mampunyo babarapo kearipan lokal dan juo budaya nan saat iko masih sangaik kental dan juo masih bakambang , cohnyo dalam ilmu bela diri, nan mano masyarakat Minang mampagunoan ilmu dirinyo manyuik silek ( silat) nan mano silekko iyolah seni ilmu nan digunoqn untuk mambela diri dan juo di palajai untuak mambela diri untuk patahanan diri supayo indak di ganggu nan mano pado mulonyo masyarakat Minangkabai nan biaso pai marantau nan mano urang Minangkabau mamgunoan ilmu silekko sebai mampartahanan diri salamo di perantauan , tapi ilmu silek ini di gunoan untuk nanfositip fositip tapi indak di gunoan sumbarang, dan juo bilo awak punyo ilmu silekko awak ndak buliah manggunoannyo sumbarangan se ,dan juo ilmu silekko di pagunoan untuk hal nan mandasak sajo dan juo ilmu silekko biasonyo digunoan untuak ilmu bela diri manhadapi serangan nan dari musuh dan juo ada babarapo aliran aliaran silek dan juo macam macam gerak silek.
Aliran silek , silek tuo nan mano alirako di anggap paling tuo nan di kambangqn oleh tuanku nan tua, silek hariamau iyolah salah satu silek nan manakan pado pamainan bawah nan terinspirasi dari gerakan gerakan harimau nan capek tepat dan juo kuek untuak malumpuhan serangan musuh.
Silek lintau , nan mano silekko barasa dari daerah lintau nan barasa dari kabupatem Tanah datar silek sitarala nan mano silekko iyolah silek nan kuek nanbarasa dari Minangkabau.
Silek Pauh , nan mano silekko barasa dari kecamatan Paun kota Padang silek sungai patai , silek luncua, silek gulo gulo tareh , sileh baruah , silek kumango, nanmano aliranko awak baco dari berbagai sumber.
Selain dari silek ado juo istilah , pencak silat nanmano dari penelitian dan berbagai sumber nan awak bajo pencak silat iyolah patunjukan seni nan mano barupo tradisional nantadapek di berbagai Nisantara, biasonyo pencak silat iko di patunjuakn atau biasa juo di patontonan sabagai hiburan atau juo patunjukan , dan juo untuak hiburan untuak masyarakat. dan awak juo malakuan panalitian tentang silek / pencak silat nan mano nan awak telitiko barupo paguruan silek nan tadapek di luhak awak/ daerah awak yaitu Kabupaten Pasaman labih tapeknyo kecamatan Dua Koto , kenagarian Simpang Tonang Utara dan juo kampuang Koto Panjang nan awak wawancarai iyolah pemilik paguruan tasabuik atau guru dari silek tasabuik , nanmano inyo mandedkripsian tentang paguruan sileknyo nan dibari namo silek harimau Gunung Kulabu , nan mano sabuah desa nan baitu dan sajuak dan juo desa ko masih asri dan , dan juo sangaik kental jo budaya tadapek di bawah Gunung kulabu tadapek sabuah paguruan silek nan mano silek ko di bari namo silek Gunung Kulabu nan mano guru sileknyo iyolah bapak Aswiral nan umuanyo 67 tahun nan karajonyo sebagia petano dan nan mano dari panjalehan bapak aswiral ko tasabuik inyo mampunyoi dua ajang yaitu ilmu silek dan juo pencak silat, dari panjalehan bapakko silek iko mulonyo inyo dapekan dari urang gaeknyo ( ayahnyo) dan inyo masih alun mambuka paguruan dan juo ilmu ko masih di pagunoan dan juo ilmuko masih untuak dirinyo surang , dan inyo tabukak juo fikianyo untuak mambuka paguruan atau juo silek atau pencak silat nanmno inyo alah meluluskan labih kuranh delapan murit, nan katonyo inyo alah membekalinyo jo babarapo ilmu, dan juo ilmu sileknyo manggunoan aliaran Hariamau dan juo silekko terfokusnyo pada garakan siku dan juo garakan tangkup dan juo alirannyo di paroleh sacaro turun tamurun dari ayahnyo, dan juo awal mulo e ayahnyo manyarahan ilmu silekko nan hanyo sungkan dan juo untuak dirinyo lalu muncul idenyo untuak mambuka sabuah paguruan dan juo paguruannyo bisa bakambang , dan dari panjalehan bapak Aswiral urang nan akan mamjadi muritnyo tidak buliah sumbarang urang ia juo harus tadidik baik sacaro agamonyo dan tingkahnyo , dalam manutuik ilmu iko nan khususnyo muriknyo haruih dakek jo penciptanyo dan indak pernah mambuek hala hal nan indak diinginkan atau dilarang salain dari itu ado juo syarat untuk manjafi muritnyo dan juo masuk dalam paguruannyo yaitu dengan badoa jo mamotong ayam kuniang atau masyarakat desa tasabuik manyabuiknyo dengan ayam birong nan mano ayamko juo harus di tantuan dan indak bisa sumbarangan warna dan indak buliah juo sumbarangan ayam contohan saparti ayam taurnan , dan juo manuruiknyo paguruannyo kini masih saring dilakuan dan muritnyo juo acok malakuan parlomban, dan juo manuruik panjalehan bapak tasabuik ia juo manjalehan bahwa muritnyo itu iyolah warga sakitaran nan akan pai marantau untuk maminta ilmu sabagai nan awak jalehan di awal mulonyo masyarakat Minangkabau dominan panduduknyo pai marantau sahinggo urangtu mampalajari ilmu bela diro untuak alat jago jago partahanan dari gangguang salamo di perjalanan dan juo parantauan tapi dari paguruan tasabuik ilmu silekko indak buliah digunoan untuk kesombongan atau kekuatan untuak menyerang urang nan lemah atau silek iko digunoan dalam hal hal tadasak sajo saparti diri dari seramgan musuh salamo di parantauan atau juo di pajalanan .
Mulo mulo paguruan bapak Aswiralko mereka juo mampalajarai ilmu pencak silat nanmano ilmuko juo digunoan sabagai seni patunjukan nan basifek tradisinal dan juo panjalehan dari bapas Aswiral tasabuik bahwa muriknyo pernah mangikuiki perlobaan pencak silat tasabuik. Dan juo murit muritnyo sampai sini masih akrap dan juo sariang baraja silek liak dan saat lebaran mereka menjalin silaturrahmi jikok urangko pulang dari parantauan, dengan manjalanan babarapo nasehat dari guru silek tasabuik dan juo makna dari filosofi jurus gerakko juo digunoan untuk manyarang bilo ado musuh dan malakuan program kegiatan rutin untuak balatih dan juo malastarian ilmu silek dan tanggapan masyarakat terhadap paguruan ko silek gunung kulabuko sangaiklah ancak atau elok nanmano sabagian dari masyarakatnyo ada juo nanmanyumbangan babarapo keperluan sabagai alat untuk palatihnyo dan juo tanggapan masyarakat sekitar paguruan silekko atau daerah tasabui sangaiklah ancak / elok nan mano masyarakat manggangap dengan malakuan paguruanko budaya akan talestarian dan nilai nilai tradisi dan juo masyaraktnyo juo bisa malindungan diri jikok ado nan manyerang dari lua dan juo mampatahan diri dari luhak tasabuik, dan indak ado satu masyarakat nan maraso keberatan jo hal iko dan dari panjalehan bapakko nan labih dominan jo ilmu iko iyolah malatih gerakan dan bagaimano dasarnyo untuak manjago seranga dari musuh paralunyo gerakko bagi masyarakat sabagai alat untuak bela diri dan juo untuak mawarisi budayako , lalu untuak manjadi murit ia juo manyeleksi jo ketentuan sikap sikapnyo lalu baa caronyo untuak mangembangan silek ini dengan taruih mambuka paguruan untuk murit muritnyo dan taruih malestarianyo dan ikolah babarapo panjalehan tentang silek sabagi ilmu untuak bela diri nan awak terapan baik nan awak baco dari sumber dan juo nan awak teliti malalui wawancara narasumber paguruan silek nan ado di daerah awak , dengan harapan jo tujuan awakuntuak malestarian budaya khusunya ilmu silekko dalam ilmu bela diri
0 Comments