Ticker

6/recent/ticker-posts

Tradisi Malam Bainai di Minangkabau

 


Oleh : syarifah kurnia putri

Mahasiswa universitas andalas, sastra Minangkabau

 


Malam bainai adalah tradisi adat minangkabau yang bararti malam terakhir bagi anak daro di Minangkabau untuak marasoan sabagai padusi lajang. Bainai itu bararti “mamakai henna atau inai”, inai itu marupokan sabuah tumbuhan digunaan untuak mawarnai kuku jadi merah. Tapi di Minangkabau indak hanyo untuak mamerahan kuku sajo mamilki arti yang labiah dari pado itu.

Malam bainai dipicayo sabagai salah satunyo caro untuak manghindari hal-hal yang buruak untuak manimpak calon anak daro. Kadang kato-kato itu susah dipicayo sadoe masyarakat Minangkabau, malam bainai tetap di laksanakan oleh warga-warga Minangkabau sabagai tradisi baralek di masyarakat Minangkabau

dalam acaro malam bainai adoh pakaian khusus yang dipakai untuak anak daro minang. Pakaian khusus namonya baju tokah. Pakaian itu kayak salendang yang disilangi dibagian dado anak daro dan bagian bahu serta ditangan di buka sajo. Salaian itu di kapalo anak daro dipakai jugo hiasan samo suntiang ukurannyo indak talalu gadang bana dan indak terlalu ketek.

Biasanyo pado saat malam bainai calon anak daro malakukan proses mandi-mandi yang dimaksud indak bamakna bana-bana basah. Caronyo aia untuak mandi dicampuan samo daun sitawa sidingin hanyo bulih dibasahi dikapalo calon anak daro. Sesudah melakukan proses mandi-mandi, calon anak daro naik ka kain jajang kuniang. Satangah kain yang wariskan untuak marapulai malambangkan bahwa pernikahan hanyo bulihh dilakukan sakali sajo.

Malam bainai di masyarakat Minangkabau sangaik mamiliki makna dalam proses yang di dilakukannyo, malam bainai indak hanyo sabagai palapehan maso lajang calon anak daro. Tapi juo marupokan tradisi yang menyentuh hati karano kearifan dan doa kaluarga dan dunsanak.

Malam bainai itu bisa juo mambuek kelaurga manjadi bakumpuan untuak manyasikan hari kabahgian untuak anak daro itu .

Post a Comment

0 Comments


SELAMAT DATANG DI SEMOGA ANDA PUAS