Ticker

6/recent/ticker-posts

Bulan Febuari, Valentine. Di Minangkabau


Penulis: Santika Ramadhani. Mahasiswa Sastra Daerah Minangkabau. Fakultas Ilmu Budaya. Universitas Andalas. 

Di dunia bahkan di Indonesia ado suatu hari penting yang alah dikenal sajak lamo. Banyak nan manyabuik jo sebutan Hari Kasih Sayang atau Valentine istilah kekiniannya. Valentine ko diparingati satiok bulan Febuari tanggal 14. Biasonyo katiko alah nio masuak bulan Febuari urang lah banyak nan heboh untuak manyabuik hari tu. Khususnyo anak anak Mudo zaman kini. Alah manyiapkan hadiah hadiah spesial untuak pasangannyo, urang tuo atau urang urang yang Inyo sayangi. 

Di hari valentine ko biasonyo di ungkapkan Jo babarapo caro. Ado nan maagiah cokelat , bungo, kado , atau hal hal yang bisa mambuek urang nan disayang bahagia. Indak di luar negeri se yang marayoannyo ,di Indonesia khususnyo Sumbar , Minangkabau pun banyak nan malakukan perayaaan itu . Valentine yang satiok tahun dirayoan sebagai bantuak ungkapan kasih sayang ka urang nan di sayang. 

Valentine ko sabananyo batantangan jo kebudayaan yang ado di Minangkabau. Soalnyo di Minang indak Buliah marayoan hal hal yang berbau kebarat baratan. Hari kasih sayang tu sabananyo indak di tanggal itu se doh. Satiok hari dianggap hari kasih sayang. Bantuak maungkapan kasih sayang itu pun indak paralu jo maagiah barang barang ataupun hal lainnyao , Baa caro mampalakuan urang nan disayang, maharagoi Inyo , mahormati Inyo alah labiah dari benda benda yang diagiahan. Namun hal itu bisa disimbolkan Jo barang tu. Hari kasih sayang yang dianggap jatuah di bulan Febuari tanggal 14 tu yang banyak dirayoan anak mudo , hari kasih sayang sabananyo satiok hari. Salamo masih bisa hiduik mambahagiaan urang nan di sayang. 

Awak di Minang banyak adat nan di Patenggang. Indak sadolahnyo kemajuan zaman dipaturuikan. Hal yang marugikan dan mambuek dampak buruak untuak kehidupan Buliah ditinggaan. Tetap manjunjuang tinggi adat tu sandiri. Apolai awak tingga di nagari sendiri. Dampak dari kebarat baratan bisa marusak tatanan adat nan alah lamo ado dan alah manjadi jati diri Minangkabau itu . Haragoi, sayangi , cintoi urang nan disayang satiok hari alah bisa manjadi ungkapan raso sayang ka urang nan wak sayangi. 

Indonesia negara yang kayo akan tradisi dan adat istiadat yang alah Ado sajak dahulu. Adat Jo tradisi yang Ado nan indak batantangan . Dijunjuang tinggi sajak lamo. Jadi awak sebagai generasi Mudo harusnyo melestarikan dan labiah mangenalan ka urang banyak supayo labiah dikenal dan di ketahui banyak urang. Tradisi yang bukan hanya sekedar tradisi tapi punyo banyak nilai nilai yang Ado didalamnyo. Mulai dari nilai agama, p endidikan ,moral dan perilaku yang elok. Jadilah generasi Mudo yang tetap manjunjuang nilai itu.

Post a Comment

0 Comments


SELAMAT DATANG DI SEMOGA ANDA PUAS